KUMKUAT OYUN VE BİLİŞİM EVRİM LEVENT TANRIKUT ANLATIYOR…

maxresdefault (1)

YouTube video player

İstanbul, 20 Şubat 2024 – Oyun endüstrisinin önemli isimlerinden biri olan Kumkuat Oyun ve Bilişim A.Ş’nin kurucusu Evrim Levent Tanrıkut, oyun sektöründeki gelişmeleri ve Türkiye’deki durumu değerlendirdi. Tanrıkut, sektörünün büyüklüğü, pandeminin etkisi ve gelecek beklentileri hakkında bilgi verdi.

Dünya genelinde oyun endüstrisi, son yıllarda hızla büyüyen bir sektör haline geldi. Tanrıkut’un aktardığına göre, 2022 yılında endüstri, 185 milyar dolarlık bir değere ulaşmıştı. Bu rakamın 92 milyar doları mobil oyunlar, 52 milyar doları konsol oyunlar ve 40 milyar doları da bilgisayar oyunlarından oluşuyordu. Türkiye’de ise oyunlara harcanan miktar 2022’de 42 milyar doları bulmuş ve ülkede 48 milyon oyuncu bulunmaktadır.

Pandemi dönemi, birçok sektörü olumsuz etkilerken, oyun endüstrisine ise olumlu katkı sağladı. Tanrıkut’un belirttiğine göre, oyun sektörü pandemi sürecinde büyümeye devam etti ve dünya genelinde %7.9, Türkiye’de ise %10 büyüme yaşandı. Ancak, Rusya-Ukrayna savaşı ve ticaret ambargoları gibi faktörler, oyun sektörünü olumsuz etkiledi. Özellikle Rusya’nın, oyun sektörü için önemli bir pazar olması ve bu ülkeden gelen yatırımların azalması sektöre darbe vurdu.

Tanrıkut, aynı zamanda blockchain teknolojisinin oyun endüstrisindeki popülerliğine de değindi. Bu teknolojiyle birlikte non-fungible token’ların (NFT) kullanımının arttığını ve oyun dünyasında yeni bir trend haline geldiğini belirtti.

Kumkuat Oyun ve Bilişim A.Ş’nin kurucusu olan Evrim Levent Tanrıkut, oyun sektöründeki kariyerine kişisel deneyimlerinden bahsederek başladı. Çocukluk yıllarında ticarete olan ilgisiyle oyuncaklarını satarak başladığı ticaret hayatını, oyun sektörüne uzanan bir serüvene dönüştürdü. Sidar Şahin ile tanışması ve Peak Games’in oyunlarını satın almasıyla sektörde önemli adımlar attı.

Tanrıkut, şu anda Kumkuat Games’te iki yeni oyun geliştirdiklerini ve oyun yayıncılığına devam ettiklerini açıkladı. Bu oyunlardan biri Steam’de yayınlanacakken diğeri mobil platformlarda yer alacak.

Son olarak, Tanrıkut, oyun sektöründeki gelecek beklentilerine dair umutlu olduğunu belirtti ve sektörün büyümeye devam edeceğine olan inancını dile getirdi.

Exit mobile version